Video met emotie laat goed zien wat jouw bedrijf doet en waar jouw bedrijf voor staat. Een videograaf helpt je graag met het algehele proces van het filmen en monteren van jouw bedrijfsfilm. Het is daarbij wel belangrijk dat je in een zo kort mogelijk tijd de kernwaarden kunt raken van jouw bedrijf. Videograaf Arnhem geeft je een aantal tips waarop je moet letten bij het ontwikkelen van een bedrijfsfilm.
Maak gebruik van emotie
Emotie verwerken in de video is erg belangrijk. Je laat op deze manier jouw bedrijf zien op een menselijk niveau. Dit kijkt niet alleen prettiger, maar het laat ook nog eens een positieve indruk achter. Probeer daarom niet alleen feiten te tonen, maar zet emotie in. Maak bijvoorbeeld gebruik van muziek en maak gebruik van de juiste beelden.
Een tijdloze bedrijfsfilm
Door een tijdloze bedrijfsfilm te laten maken voorkom je dat je jaarlijks, of om de 2 jaar, een nieuwe bedrijfsfilm moet maken. Houd er dus rekening mee dat je alleen de juiste mensen en afdelingen laat zien in jouw bedrijf die op langere termijn actief zijn. Daarnaast kun je de kernwaarden terug laten komen van jouw bedrijf. De kernwaarden van jouw bedrijf veranderen zelden en laat ook duidelijk zien waar jullie als bedrijf voor staan.
Zorg voor een duidelijke boodschap
Je kunt je doelgroep pas bereiken als de boodschap van jouw bedrijfsfilm duidelijk is. Probeer om die reden een eenduidige boodschap op te stellen. Zodra er meerdere boodschappen zijn verwerkt in de video wordt het al snel niet meer duidelijk waar de video gaat.
Maak de video niet te lang
Niet alleen de eerste seconden van de bedrijfsfilm zijn belangrijk, maar ook de algehele boodschap. Laat duidelijk zien waar jouw bedrijf voor staat en voorkom dat mensen halverwege de video afhaken, doordat er teveel informatie wordt verzonden. Videograaf Arnhem helpt je graag met het schrijven, produceren en aanmaken van jouw bedrijfsfilm. Onze videograven geven op een professionele wijze weer waar jouw bedrijf voor staat.